piątek, 1 sierpnia 2014

Rafinowany olej Jojoba od Zrób Sobie Krem

Od producenta:  Olej otrzymuje się z nasion krzewu Simmondsia Chinensis. Roślinę tę uprawia się w Hiszpanii, poza tym w wielu krajach obu Ameryk, Afryki i Azji, a także w Australii i Nowej Zelandii. Oferowany przez nas olej jojoba pochodzi z Argentyny. Otrzymywany jest przez tłoczenie na zimno nasion, następnie jest pasteryzowany i rafinowany.
Postać: Płynny wosk o kolorze słomkowym, bezzapachowy. W temperaturze poniżej 8°C tężeje. Może być podgrzewany nawet do 300°C i nie zmienia swoich właściwości. Olej jojoba nie jełczeje, ma bardzo długi okres trwałości. 
Skład: skwalen (właściwości bakterio- i grzybobójcze); nasycone i nienasycone alkohole; kwasy tłuszczowe i ich estry (główny składnik palmitynian cetylu); kwas mirystynowy; fitosterole.
Zastosowanie: Jojoba odżywia, zmiękcza, nawilża i natłuszcza skórę i włosy. Swoją budową chemiczną zbliżony do sebum (łój wydzielany przez ludzką skórę). Można stosować do każdego rodzaju cery. Cera sucha produkuje zbyt mało sebum. Olej z jojoby doskonale zastąpi te niedobory i zapobiegnie wysuszeniu skóry. Odżywi ją i nawilży. Zachowuje naturalny kwaśny odczyn skóry. Cera tłusta nadmiernie wydziela sebum i jest skłonna do wyprysków. Olej jojoba reguluje (hamuje) wydzielane sebum. Przyśpiesza regenerację komórek skóry łagodzi stany zapalne. Przy łupieżu, egzemach i łuszczycy działa nawilżająco i kojąco. Jest bakteriostatyczny, dodawany do preparatu wydłuża jego okres trwałości. Używany do masażu bolących mięśni, pomocny w reumatyzmie (dzięki kwasowi mirystynowemu) i przy podrażnieniach skóry. Ponieważ nie ma charakterystycznego zapachu, jest również stosowany jako nośnik do perfum. Perfumy na bazie oleju jojoba nie są tak lotne, jak na bazie alkoholu i ich trwałość jest dużo większa.
Cena: 7,50zł/30ml TUTAJ
Moja opinia: Tak jak zapewnił producent, olej jojoba w niskich temperaturach tężeje, więc lepiej wyjąć go z lodówki na kilka minut przed użyciem.
 Ja stosuję go przede wszystkim do olejowania moich (niskoporowatych) włosów i muszę przyznać, że te go pokochały. Świetnie nawilża, wygładza i dociąża włosy. Dodany do odżywki, która nie do końca się sprawdza, może znacznie poprawić jej jakość. Zabezpieczam nim też końcówki i w tej kwestii również sprawdza się świetnie.
Równie dobrze spisał się do pielęgnacji ciała. Skóra po jego użyciu jest zmiękczona i świetnie nawilżona, stopy też nieźle na niego reagowały. Szybko się wchłania, więc nie było żadnej tłustej warstewki.
Do pielęgnacji twarzy używałam go tylko kilka razy i tutaj niestety nie zawsze było kolorowo - nieraz przyspieszał przetłuszczanie się mojej i tak już tłustej cery, więc dałam sobie spokój. W tej kwestii zdecydowanie lepiej spisywał się olej z nasion bawełny.
Moja ocena: 5/5 Będę do niego wracała.

29 komentarzy:

  1. chciałabym sobie coś sama kiedyś zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kiedys sprobuje:) jak wykorzystam to co mam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiego oleju jeszcze nie miałam;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tego oleju jeszcze nie miałam :) Jeszcze :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Great Post. Lovely Blog. Really loving your blog.

    My blog new post click & comment

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam olej jojoba do włosów, są super po jego użyciu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że i u Ciebie się sprawdził :)

      Usuń
  7. uwielbiam olejki, ten mnie zaciekawił :)

    OdpowiedzUsuń
  8. zaciekawiłaś mnie tym olejkiem ...fajna sprawa

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze go nie miałam, ale jest w planach :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jojoba jest na mojej liście, zobaczymy czy moje włosy tez go polubią : )

    OdpowiedzUsuń
  11. Olej jojoba to olej, który "pasuje" chyba każdemu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja mam po Chorwacji takie włosy, że szok..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas zacząć je odratowywać :D

      Usuń
  13. Trochę mała pojemność jak na takie szerokie zastosowanie. Kiedyś też muszę kupić sobie coś na zsk.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest dostępny również w pojemności 60ml :)

      Usuń
  14. Olej jojoba to dla mojej trądzikowej cery kosmetyk idealny ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam, choc nie z ZSK i rowniez bardzo lubie :) Pieknie nablyszcza wlosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, nabłyszcza genialnie :D

      Usuń
  16. Z tym olejem nie miałam nigdy styczności.

    OdpowiedzUsuń
  17. jest jeszcze tyle olejków, które chciałabym wypróbować... właśnie dopisałam do listy ten:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Moje włosy również by go pokochały ;)

    Zapraszam do mnie w wolnej chwili
    http://designyourhappylife.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja w pielęgnacji twarzy chyba jeszcze nie znalazłam takiego oleju który bym mogła znieść na dłuższą metę. :D A co do pielęgnacji włosów, może kiedyś wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie do twarzy jak na razie w 100% sprawdził się tylko ten z nasion bawełny :D

      Usuń
  20. No za taką cenę to na pewno warto :)!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Moje zdjęcie
Witam! Jestem studentką filologii angielskiej, w wolnym czasie lubię czytać blogi o tematyce związanej z kosmetykami i wizażem jak i sama tworzyć swoje recenzje, stąd pomysł na założenie bloga. Postaram się by blog nie ograniczał się do tematyki kosmetyków, a dotyczył również innych dziedzin życia. Zapraszam do zaglądania tu częściej i obserwowania jak blog się rozwija!:)